wtorek, 23 września 2014

NO TO SZYJEMY

Witajcie moi drodzy. Tak jak obiecałam dzisiaj tutek: jak uszyć czapkę smerfetkę. Do tego rodzaju czapek najlepiej nadają się materiały dzianinowe, lub takie które się choć trochę rozciągają. Ja będę szyła z dzianiny na zwykłej maszynie , więc zalecam również odpowiednie igły, które można kupić w każdej pasmanterii. Ostrzegam, że post będzie długi, więc mam nadzieję że dotrwacie do końca.

Pracę zaczynamy od wycięcia prostokątów z dwóch tkanin o szerokości 48 cm (obwód głowy mojej małej to 50 cm ) i wysokości około 30 cm. Im wysokość jest większa tym czapka bardziej będzie klapnięta.

Czapka będzie dwustronna.


Następnie składamy nasze prostokąty  na 3 równe części po szerokości. Powinno to wyglądać tak:  



i wykrawamy półkole 


po rozłożeniu tkaniny powstaje nam takie coś :


Jak już wspomniałam, czapka będzie dwustronna więc ja wycinam kwadrat z materiału w pieski i naszywam go na  środek czarnego materiału, tak dla ozdoby. 


Teraz zaczynamy zszywanie naszej czapki. 

Zaczynamy od zszycia boku , a w zasadzie tyłu czapki 



następnie górę zszywamy tak jak pokazane jest na zdjęciu 



Analogicznie postępujemy z drugą warstwą czapki. 


Kiedy mamy je tak już zszyte to wkładamy jedną w drugą prawymi stronami do siebie i zszywamy ze sobą razem, pozostawiając około 5 cm otwór nie zszyty. Tym otworem wywrócimy naszą czapkę  na prawą stronę. Pamiętajmy aby szwy jednej warstwy stykały się ze szwem drugiej warstwy



Po wywróceniu na prawą stronę wygląda to tak 


I w zasadzie nasza czapka jest już gotowa. Wkładamy jedną w drugą i zszywamy otwór ręcznie lub maszynowo. 
Efekt końcowy wygląda tak :  





Jeżeli chcemy aby nasza czapka miała bardziej tradycyjny fason, czyli taki bez rożków i z czterema szwami u góry to wykrój połowy czapki musi wyglądać tak: 


Wtedy czapka będzie wyglądać tak: 



Pozdrawiam Was serdecznie i mam nadzieję, że dzięki tutkowi powstanie wiele pięknych czapeczek. 

Mam tylko małą prośbę, jeżeli będziesz korzystać z mojego tutka to na swoim blogu wspomnij o mnie :-) 

Dziękuje bardzo i życzę spokojnej nocki. 












9 komentarzy:

  1. dla mnie to i tak czarna magia:-) Cudeńko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehehe...warto spróbować :-) To nie takie trudne :-)

      Usuń
  2. Jesteś genialna! !!! Dziękuję! !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieję, że tutek czytelny :-)

      Usuń
    2. Na pierwszy rzut oka tak, w razie czego będę prosić o konsultacje w czasie szycia: )

      Usuń
  3. Właśnie szukałam jakiegoś wykroju na czapkę ,dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Machnęłam dzisiaj dwie czapki z tego klasycznego wykroju: ) tylko mój Model nie bardzo chciał pozowac więc zdjęć na razie nie ma :)
    Dzięki jeszcze raz!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super ,cieszę się bardzo i czekam na fotki aż model zechce pozować :-)

      Usuń

DZIĘKUJE ZA TEN KOMENTARZ....