wtorek, 3 września 2013

MAM I JA .......

Już jakiś czas temu zauważyłam, że bardzo modne stały się wszelkiego rodzaju  torby filcowe. Długo przymierzałam się do takowej, ale w końcu mam i ja. Filc kupiłam na Allegro bo wychodził najtaniej, ale wcześniej przejrzałam wiele sklepów , zarówno stacjonarnych jak i internetowych. Filc ma grubość 3 mm, impregnowany z dwóch stron. Torebka ma wymiary: szerokość 40 cm a wysokość 33 cm. Długość uszu to 64 cm.  Oto moja torebka:

                                                                         Przód



Tył 


Samo szycie nie sprawiało mi trudności bo z zawodu jestem krawcem konfekcyjno - usługowym.
Pierwszy raz szyłam filc i po prostu przy projektowaniu i krojeniu nie pomyślałam o tym, ze filc jest sztywny,  że  nie wolno go zginać bo się załamuje i miałam duże trudności z wszyciem aplikacji bo mi się torebka nie mieściła pod maszyną a zaokrągleń  dość dużo było. 

Musze powiedzieć, że bardzo mi się spodobało szycie filcowej torebki, więc ta jest prototypem a następne na pewno jeszcze powstaną. 

A tu jeszcze kilka fotek torebki

przywieszka przy torebce  


oczywiście metka 


torebka zamknięta 


i otwarta, hehehe :-)


wewnątrz torebki znalazła się kieszonka, miejsce na długopisy i praktyczny paseczek z karabińczykiem do przypięcia portfela lub kluczy.   



I jak wam się podoba moja torebka z filcu? 
Choć to nie skromne z mojej strony, ja jestem zadowolona i to bardzo. 

Dla zainteresowanych wrzucam fotki wykroju ( oczywiście mojego autorstwa) .
Formę zrobiłam z kartek bloku technicznego posklejanych taśmą klejąca. Wiem, że to niezbyt profesjonalne, ale nie miałam w domu i żadnego innego, odpowiedniego papieru. 


forma całej torebki: przód i tył 


forma  kieszonki wewnętrznej 


kieszeń zewnętrzna
z powodzeniem może być ciut mniejsza. 
Z racji tego, że moja torebka nie ma podszewki to kieszeń zasłania wszystkie szycia,
które wykonywałam wewnątrz torebki. 




Aha i tak przy okazji kilka bransoletek: 

już taka była, ale cieszy się dużym powodzeniem 



a tu dwie malutkie bransoletki przeciwko zauroczeniu  ;-)  hehehe



i taki kwiatuszek


Pozdrawiam wszystkich odwiedzających.  










20 komentarzy:

  1. Projekt torebki bardzo mi się podoba :) Wykonanie profesjonalne i końcowy efekt bardzo na plus! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojojoj. Już od miesiąca "chodzi" za mną torebka filcowa :) Przeszukuję allegro, sklepy za filcem. Twoją się zachwyciłam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciesze się, że torebki się podoba. A ja filc kupiłam na Allegro w sklepie Varius. Filc bardzo dobrej jakości, przede wszystkim impregnowany i się nie rozłazi.

      Usuń
  3. Torebka rewelacja. Szkoda, że ja nie potrafię szyć. Sama bym sobie takie cacko zrobiła. Pozdrawiam i zapraszam na mojego bloga kregulaart.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w necie gdzieś widziałam kurs szycia torebki filcowej ręcznie. Jak się zmobilizuję to jakiś kursik może i u siebie zrobię :-)

      Usuń
  4. Świetna, też mi się one bardzo podobają, nawet zbieram się, do zrobienia sobie takiej samej, no ale w moim przypadku, to zbieranie się może potrwać jeszcze długo.... :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Torebka jest bombowa, odlotowa i w ogóle super! Bardzo podoba mi się ten owadzi motyw.Zdolniacha z Ciebie Kasiu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam pytanie ile materiału mam kupić? Tzn. tego bazowego filcu bo przymierzam się do uszycia takowej torebeczki a będzie to moja pierwsza przygoda z maszyną ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. około 0,5 m na 1 m wystarczy :-)

      Usuń
    2. Dzięki dziś kupię materiał i do dzieła. Później oczywiście pochwalę się dziełem :-) pozdrawiam

      Usuń
    3. czekam na efekty i życzę powodzenia :-)

      Usuń
  7. Witam. Torebka super, chce ja uszyc, ale mam pytanie. Szerokosc 40 cm jest to gora czy dol torebki. Moze niektorym wyda sie smieszne to pytanie, ale jesli chodzi o szycie to jestem poczatkujaca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. witaj, 42 cm to góra torebki. Forma torebki na zdjęciu to przód i tył, potem składa się to na pół. Proszę pytać jak będą jeszcze jakieś trudności:-)

      Usuń
    2. tu jest mniej więcej krok po kroku jak uszyć taką torebkę: http://orpinkton.blogspot.com/2013/09/jak-uszyc-filcowa-torebke.html

      Usuń
  8. Torebka bardzo fajna, kurs bardzo przejrzysty, właśnie mąż skończył mi szyć, rewelacja :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że mój kursik jest przydany :-) Cieszy mnie, że z niego korzystacie :-)

      Usuń
  9. Dziekuje Kasiu za Twoje zlote serca , bije od ciebie mnostwo empatji i widze ze jestes dobrym czlowiekiem/ jestes unikalna,zycze ci oby twoje zycie bylo zawsze cudowne , bo takich szczerych ludzi jest znikoma ilosc, pozdrawiam b. serdecznie ,:)<3

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJE ZA TEN KOMENTARZ....